Wyniki finansowe spółki XTB za I kwartał 2023 naprawdę mogą robić wrażenie, gdyż skonsolidowany zysk netto wyniósł 302,8 mln zł wobec 252,6 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 50,2 mln zł. Wartość skonsolidowanych przychodów osiągnęła poziom 531,6 mln zł (wobec 439,8 mln zł rok wcześniej) przy kosztach działalności operacyjnej równej 184,2 mln zł (wobec 131 mln zł rok wcześniej).
Z kolei imponujące działania marketingowe i znani na całym świecie ambasadorzy sprawiły, że XTB pozyskał w I kwartale tego roku 104,2 tys. nowych klientów, co stanowi wzrost o 88,3% r/r. Natomiast liczba aktywnych klientów wzrosła o 44,1% r/r z 149,7 tys. do 215,7 tys. Te liczby przełożyły się na zwiększenie wolumenu obrotu klientów na kontraktach na różnicę cenową (CFD) o 18,2% r/r, z 1,6 mln do 1,8 mln lotów. Dla niewtajemniczonych — lot to jednostka, która określa wolumen i wartość transakcji, przy czym pojedynczy lot odpowiada wartości jednego kontraktu. Na pytanie, co sprawiło, że wyniki spółki tak znacząco się poprawiły, można odpowiedzieć krótko: zwiększenie liczby klientów oraz sprzyjająca wysoka zmienność na rynkach finansowych.